Log på Registrer

Log ind til din konto

Brugernavn *
Adgangskode *
Husk mig

Opret en konto

Felter markeret med (*) skal udfyldes.
Navn *
Brugernavn *
Adgangskode *
Bekræft adgangskode *
E-mail *
Bekærft e-mail *
Captcha *
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Præmier

Præmier 4 år 4 måneder siden #43720

• jkjaer
  • jkjaer's profilbillede
  • Platinum Boarder
  • Modtagne Tak: 66
Vi skal jo snart afholde licensløb i Lundby for både børn og voksne, men vi er lidt usikre på, hvad man plejer at gøre med præmierne i de forskellige klasser. DCU har fortalt os, at der skal være pengepræmier for minimum 5500 kr, men ikke hvordan de skal fordeles og til hvilke klasser. DCU er desværre heller ikke altid lige gode til at svare på vores spørgsmål, så nu spørger vi jer i stedet :)
  • Hvad plejer pengepræmierne typisk at være i Herre A, Dame A, U19 og U19P?
  • Har vi ret i, at vi helt selv må bestemme, hvad præmierne skal være i de øvrige klasser?
  • Vil det være helt uhørt, hvis alle deltagerne i børneklasserne (U9, U11, U13) fik den samme ting (f.eks. en drikkedunk), og at der dermed ikke var forskel på første- og sidstepladsen? Hvad plejer man egentligt at gøre i børnerækkerne?
DGI kommer med præmier til landsstævneløbet.
The administrator has disabled public write access.

Præmier 4 år 4 måneder siden #43721

• Mette H
  • Mette H's profilbillede
  • Platinum Boarder
  • Modtagne Tak: 29
Jeg har enkelte gange fået en mindre pengepræmie i dame B, men ellers plejer pengepræmier vist at være forbeholdt A-rækkerne (og sådan synes jeg også, det bør være). Der plejer at være blomster og/eller gaver/ærespræmier i de øvrige klasser.

I børneklasserne er det vist medaljen, der betyder mest (jeg går ud fra, DCU leverer den..?? Det plejer i hvert fald at være en officiel DCU-medalje ;) ). Der er ofte en lille gave også. Fx fik Frederik i Viborg noget sportsvaskepulver, som hans mor blev rigtigt glad for ;) Jeg synes, det ville være rigtigt fint, hvis de alle børnene får en drikkedunk eller lign. og så er der også medaljer til de tre første.

Præmier 4 år 4 måneder siden #43723

• AndersB
  • AndersB's profilbillede
  • Platinum Boarder
  • Modtagne Tak: 8
Har I spurgt MTB-udvalget?
Frank og Michael er jo selv løbsarrangører, så et eller andet burde de kunne melde ud.

Anyway, i ligaløbene er der praksis for pengepræmier til UCI-klasser (Herre elite = A, dame elite = DA samt de to U19-klasser) og naturalier til resten (dvs sekundære klasser, ungdom og master). Det ville jeg holde mig til.

Præmier 4 år 4 måneder siden #43726

• Maj
  • Maj's profilbillede
  • Platinum Boarder
  • Modtagne Tak: 5
Hej Jesper,
I Dame A plejer der til DCU- XCO løb at være 1000 kr. til 1. pladsen, 600 kr. til 2. pladsen og 400 kr. til 3. pladsen. Til DCU-løbet i Viborg fik 4. pladsen ved kvinderne også en præmie vist en lille gave og hos mændene kom 1-5. pladsen på podiet (ved ikke om alle fik pengepræmie eller om det også kun var 1-3. pladsen) :)
I Dame B er det ofte en lille gave-præmie her synes jeg dog hvis det ikke er for meget arbejde, at vi (hjælper også gerne hvis i har brug for det) skal sørge for, at det er noget ordenligt, husker stadig da Emma i Vejle for en 1. plads i dame B vandt et par handsker i str. XXL, ikke særlig kvinde-egnet. Ved ikke hvordan det forholder sig i Herre-klasserne, men mon ikke det er præmier i sammen dur. Så er en buket blomster måske bedre hvis man ikke kan finde en "ordentlig" præmie?! ;)

Præmier 4 år 4 måneder siden #43729

• jkjaer
  • jkjaer's profilbillede
  • Platinum Boarder
Tak for svarene. Det var lige, hvad vi skulle bruge :)

Mette: Jeg har ikke hørt noget om, at DCU leverer medaljer til børnene, men det skal jeg lige have fulgt op på.
Anders: Jeg har skrevet til Michael, men ikke Frank.
Maj: Hvis du vil sørge for en ordentlig præmie til Emma i Dame B og til alle andre naturalier-klasser også, så bliver vi meget glade :) Martin WH og Liselotte har/er ved at skaffe diverse cykelting, som kan bruges som almindelige præmier og lodtræningspræmier.

Præmier 4 år 4 måneder siden #43733

• Maj
  • Maj's profilbillede
  • Platinum Boarder
  • Modtagne Tak: 5
Super, skal jeg tage fat i Liselotte og Martin og høre hvad jeg kan hjælpe med der? Er der et beløb der må bruges og hvilke klasser drejer det sig om?
Følgende bruger(e) har sagt tak: jkjaer

Præmier 4 år 4 måneder siden #43738

• jkjaer
  • jkjaer's profilbillede
  • Platinum Boarder
Tak, Maj. Du hører nærmere snart :)

Præmier 4 år 4 måneder siden #43743

• AndersB
  • AndersB's profilbillede
  • Platinum Boarder
  • Modtagne Tak: 8
ny.cyklingdanmark.dk/om-dcu/udvalg/mtb-udvalget.html

Frank Qvortrup, Simons far, er formand for udvalget - og ham, I skal kontakte desangående.
Følgende bruger(e) har sagt tak: jkjaer

Præmier 4 år 4 måneder siden #43744

• jkjaer
  • jkjaer's profilbillede
  • Platinum Boarder
Tak, Anders. Michael svarede mig dog i går aftes. Kort og godt gælder, at
  • Herre A: 1.000,- / 600,- / 400,- / 200,- / 100,-
  • Dame A: 1.000,- / 600,- / 400,-
  • U19: 600,- / 400,- / 200,-
  • U19P: Ingen krav til pengepræmier
  • Vi skal selv stå for medaljer
Pengepræmierne er minimumssatser.
Tid til at oprette siden: 0.065 sekunder