Log på Registrer

Log ind til din konto

Brugernavn *
Adgangskode *
Husk mig

Opret en konto

Felter markeret med (*) skal udfyldes.
Navn *
Brugernavn *
Adgangskode *
Bekræft adgangskode *
E-mail *
Bekærft e-mail *
Captcha *
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Første brug af ShockWiz suspension-tuning

Første brug af ShockWiz suspension-tuning 2 år 1 uge siden #44008

• Venø
  • Venø's profilbillede
Det jeg har lært af at bruge den en lille uge. Brug det eller lad vær :D
Er der folk som gerne vil bruge den men ikke har tid / Lyst til sætte sig ind i det tekniske så sig til så hjælper jeg!!

Før Brug:
⦁ 1Stedet
⦁ 2Fordæmper
⦁ 3bagdæmper
⦁ 4Værktøj
⦁ 5Dimser

Inden du kaster dig ud i brug af denne , er der nogle ting som du bør sætte dig ind i for at opnå det bedste resultat og ikke spilde 4 timer på start loopet i Hammer Bakker.

1:
Man kan gøre det på 2 måder, man kan pakke det man nu mener man skal bruge og kaste sig ud på et spor og stille sig ind under vejs men det er der ingen der anbefalder.
Det som alle de kloge skriver man skal er at finde en sløfe på ca 1000 -1200 meter +- som besider store dele af de spor man normalt køre.
Det er min min verden kun start loopet i HammerBakker der har dette.

2:
Hele iden går ud på at sætte din front dæmper/gaffel bedre op så du enten smiler mere eller køre bedre strava tider ;-)
Når du kommer til det punkt hvor du skal indstille på din gaffel vil du møde ord som "Low speed rebound" "hight speed rebound" "hight speed compresion" "low speed compresion".
Nogle af indstillingerne har din gaffel sikkert ikke og andre bliver måske stillet på samme skrue så det kan godt betale sig at sætte sig lidt ind i hvad det er man har.

3:
Hele punkt 1 går nærmest igen her, så læs punkt 1 :D

4:
Igen alt efter hvilket dæmper sytstem du har front og bag skal der sansynligvis bruges lidt værktøj.
Det er øv at køre helt til start loopet i Hammer Bakker for at finde ud af man har glemt den 24 top til sætte spacer i med...
Men top nøgle, gaffel pumpe og en lille umbrako nøgle er VIGTIG.

5:
De fleste dæmper i dag kan enten tilføjes spacers eller tokens.
Det er ikke sikkert du skal bruge dem men som med værktøjet er det trist at stå i Hammer Bakker og mangle.

Installation:
Dette kan næsten ikke gå galt, følg denne youtube film(og ja der er 4g på start loopet)

Der er 2 strips i pakken men nap et par xtra med , gerne i den lange model og husk at fylde op når i levere den videre.

Calibration and App Setup:
Nu strammer det til, hvis det her ikke virker så spilder i tiden da det aldrig bliver godt. Især hvis jeres dæmper som skulle være ny serviceret har ALT for meget olie og flere tokens end fabnrikanten anbefaler...
Hvis kalibreringen ikke går igenmen så er jeres dæmper defekt, den skal fange et tilpas stort forandring i trykket ved sammentrykning og fuld udstrukket ellers kan den ikke regne det ud.
Så igen.... kommer den med en fejlmelding efter 4-5 gang er det enten jer der gør det forkert eller jeres dæmper der er defekt. tag det fra en der lærte det på den hårde måde.
Er jeres dæmper i orden tager det ikke mere end små 2 minutter at kalibre den, Det er her i skal bruge den lille umbrako da alt luften skal lukkes ud .HUSK at nulstille rebound osv!
Men ellers følg :

Use and Data Analysis:
Så er det ud på cyklen, det er vigtigt at man køre som man normalt ville og husker at der ingen tid er på, man kan godt skulle igenmen loopet nogle gange for få alt i grønt.
Det jeg lærte og kunne have læst mig til var at man skal tage detcetion siden først: Når den så er på plads så tager man "Suggestions" siden og arbejder sig oppe fra og ned.
Jeg fik ikke min "air spring ramp" i grøn pga den er grøn i air pressur og den går heller ikke i bund som i kan se på billede 1.
Da jeg tilføjede en token gik alle i gult eller rød så man skal huske at skrive ned hvilket settings man lige kom fra fordi en stor fejl i appen er at man ikke kan gemme.

Efter at have leget med den i både Hammer Bakker, Poulstrup, Varde grusgrav, Blåbjerg og borderup plantage i det vestjyske er jeg meget imponeret.
Det skyldes hovede sagligt en venlig klub makker der via messenger guidet mig igenmen et mindre gaffel eftersyn på trods af jeg ved en eller 2 lejligheder forklarede ham at det var som at diskutere med et glads kold vand :D TAK!!

En gaffel der virker og en shockwiz er godt selskab. Om det er hurtigere ved jeg ikke da jeg måler mine ture i smil, men jeg har allierede mig et af klubbens trænings lyn som er gået med til at se om personen bliver hurtigere eller langsommere på de indstillinger den anbefalder...
Sidste redigering: 2 år 1 uge siden af Venø.
The administrator has disabled public write access.
Tid til at oprette siden: 0.093 sekunder